Kontakt AMU Nordjylland
Thomas Harlyk
Uddannelsessekretær / Driftskoordinator
Områder:
Det Grønne område (Sandmoseskolen)
Alle de grønne kurser
Anlægsgartner, Greenkeeper/groundsman,
Droner
Jagttegnslæreruddannelsen
Skov og natur
Organisationsudvikling
Skriv en besked

Praktiske oplysninger for dig som elev på Sandmoseskolen

Velkommen som elev på Sandmoseskolen

Vi glæder os til at se dig på Sandmoseskolen og vi håber, at du må få en god og lærerig uddannelse – i samvær med vores øvrige elever og medarbejdere.
 
Vores adresse er:
Sandmoseskolen, Sandmosevej 486, 9460 Brovst

Skolehjem - hos os bor du godt

Har du mere end 5 kvarters transport til skolen, kan vi tilbyde dig et værelse på skolehjemmet.

Ønsker du at bo på skolehjem under dit hovedforløb, har du en uddannelsesaftale og har du over 5 kvarters transporttid med offentlig transport, er dit skolehjemsophold gratis.

Opfylder du ikke de 5 kvarters transporttid eller har du ikke en uddannelsesaftale koster opholdet kr. 542,00 pr. uge.

Kontakt Sandmosekolen på tlf. 9633 2626 for nærmere oplysninger.

Du indkvarteres på enkeltværelser med eget bad og toilet.

Du skal selv medbringe Sengelinned og håndklæder. Kan dog lejes i receptionen for kr. 60,- (sengelinned med stort og lille håndklæde). 1 Stort og 1 lille håndklæde kan lejes for kr. 30,-.

Der er vaskemaskine og tørretumbler til fri afbenyttelse. Medbring selv vaskemiddel.

Kæledyr er ikke tilladt på Sandmoseskolen!

Skolens vagt

Uden for skolens normale åbningstid (07.45-15.20) kan skolens vagt træffes på tlf. 9633 2662.

Skolehjem - Indkvartering og afrejse

I forbindelse med indkvartering aftenen før uddannelsens start åbner skolen kl. 18.30 og er bemandet til kl. 20.30.

Herefter er det stadig muligt at komme ind og få sin nøgle som ligger i receptionen.

Din værelsesnøgle passer til yderdøren ved grusparkeringen.

Søndag aften har du mulighed for at lave kaffe i the-køkkenet ved den store opholdsstue.

afrejsedagen skal dit værelse være gjort klar til rengøring og nøglen afleveret i receptionen senest kl. 08.00.

Transport

Dagelever kan benytte skolens bus, der afgår fra Brovst Rutebilstation hver dag kl. 07.31 og fra skolen kl. 15.25.

I forbindelse med indkvartering dagen før, og du benytter offentlig transport, vil det være muligt at blive hentet på Brovst Rutebilstation kl. 20.13.
I så fald, skal du kontakte skolen via e-mail: thar@amunordjylland.dk 
Først når du har fået en bekræftelse, er du sikker på afhentning.

Trådløs netværk

Der forefindes trådløs netværk på hele skolen.

Rygning, alkohol og rusmidler

AMU Nordjylland, Sandmoseskolen har rygepolitik, og det er ikke tilladt at ryge indendørs på skolen.
Her henvises til vores rygepavillon. 
 
Alkohol i undervisningstiden er ikke tilladt.
Øvrige rusmidler er ikke tilladt på skolen.
Overtrædes dette, kan det medføre øjeblikkelig bortvisning.

Kantine

For dagelever kan der købes:
Morgenbuffet 07.00-08.00: kr. 20,-
Frokost: kr. 40,-

Der serveres gratis kaffe i kantinen formiddag og eftermiddag.
Det er ikke muligt at købe formiddagsmad, men der er gratis frugt hele dagen.

Maden købes i receptionen. Du vil få udleveret en bon på dit køb, som skal være synlig under måltidet.

Medbragt mad kan opbevares i køleskabet ved den store opholdsstue.

Der er fri kost for kursister med indkvartering. Medbring derfor altid din nøgle som dokumentation.

Sandmoseskolen har møntautomater, der indeholder sodavand og slik.

Kantinens åbningstider

Morgenmad: Fra kl. 07.00 til 08.00.

Frokost: Eleverne får besked af kantinen/læreren den 1. kursusdag.
Kantinen er altid åben til kl. 14, når der er smør-selv om aftenen. Ellers er den åben til 18.00

Fritidsfaciliteter

Inden for på skolen findes billard, bordtennis, dart, bordfodbold.
Der adgang til computere samt internet.

Der er flere opholdsrum med TV og DVD samt motionsrum.

Udendørs kan du spille fodbold, petanque samt golf.

Der er også mulighed for lån af mountainbikes.

Vi har et fritidsråd, som løbende planlægger aktiviteter.

Undervisningen

Undervisningstid
Mandag-torsdag: Kl. 08.00 – 15.00
fredag: Kl. 08.00 – 12.00
Pauserne oplyses af underviser den 1. kursusdag. Ændringer i mødetider kan forekomme.

Kommer du for sent
Møder du direkte til undervisningen, SKAL du kontakte din lærer og få noteret, at du er mødt.

Du har mødepligt til undervisningen
Denne mødepligt skal sikre, at alle elever får mest ud af undervisningen og der kan løbende foretages vurdering af dit udbytte af skoleopholdet.

Sygdom

Er du syg skal der altid ringes til skolen, tlf. 9633 2211
mellem kl. 07.45 – 09.00, da fraværet ellers bliver registreret som ulovligt.

Der skal ringes første dag du er syg og igen mandag, hvis sygdom- men strækker sig over weekenden.

Du skal huske, at sygemelde dig hos din arbejdsgiver.

Bliver du syg i undervisningen, skal du give besked til din lærer, før du forlader skolen.

Ved første mødedag efter sygdom, skal du udfylde en fraværsdokumentation, som skal afleveres til din lærer. Er du under 18 år, skal dine forældre/værge også underskrive.

Al udokumenteret fravær betragtes som ulovligt fravær.



GDPR - Persondatapolitik

Vi passer på dine data, mens du er elev hos os – se persondatapolitik her: www.amunordjylland.dk/persondatapolitik.html

SPS – Socialpædagogisk støtte

Vi kan tilbyde forskellige former for støtte under din uddannelse, fx ved:
• Ordblindhed
• Psykiske vanskeligheder (eksempelvis: ADHD, OCD, PTSD, depression)
• Hørehandicap/døv
• Synshandicap
• Bevægelseshandicap

Læs mere her på siden for SPS.