Kursusinformation
Sådan håndterer du konflikter
- Har du kontakt til mange mennesker på dit job – for eksempel kunder?
- Kender du til trusler og overfusninger på jobbet?
- Eller har du bare lyst til at blive bedre til at håndtere konflikter?
Det lærer du
Du vil lære at skelne mellem effektiv og ineffektiv kommunikation og blive sat ind i, hvordan din adfærd kan være med til at afværge, nedtrappe og forebygge uhensigtsmæssige konflikter.
Du vil lære om symptomer på stress, og hvad stress betyder for helbredet.
Uhensigtsmæssig stress har en skadelig indflydelse på helbredet, og du vil blive sat ind i de reaktioner, man kan opleve efter ubehagelige oplevelser med for eksempel trusler og overfald.
Sådan gør vi
Som noget nyt er undervisningen delt op i fysisk fremmøde på AMU Nordjylland den første dag, og onlineundervisning den anden og tredje dag via kommunikationsplatformen Microsoft Teams.
Hold dig ikke tilbage, hvis Teams er nyt for dig – vi skal nok hjælpe dig hele vejen igennem.
Målgruppe: Medarbejdere, der ønsker at kunne håndtere og nedtrappe konflikter i forbindelse med jobudøvelsen.
Beskrivelse:
I forbindelse med jobudøvelsen kan deltageren afværge konflikt- og voldstruende situationer på en faglig, sikkerhedsmæssig og professionel måde, kan skelne mellem effektiv og ineffektiv kommunikation og kan, ved sin personlige fremtræden og adfærd, være med til at afværge, nedtrappe og forebygge uhensigtsmæssige konflikter.
Er desuden opmærksom på stresssymptomer, og at uhensigtsmæssig stress har en skadelig indflydelse på helbredet, samt opmærksom på reaktioner hos mennesker efter ubehagelige oplevelser, fx trusler og overfald.