Kommunikation og konflikthåndtering - service

Hold
22-03-2021
Kommunikation og konflikthåndtering - service
Sofievej 61, Vejgaard 9000 Aalborg
3 dage Daghold
31-05-2021
Kommunikation og konflikthåndtering - service
Sofievej 61, Vejgaard 9000 Aalborg
3 dage Daghold
30-08-2021
Kommunikation og konflikthåndtering - service
Sofievej 61, Vejgaard 9000 Aalborg
3 dage Daghold
23-11-2021
Kommunikation og konflikthåndtering - service
Sofievej 61, Vejgaard 9000 Aalborg
3 dage Daghold
Kursusinformation

Formål

Formålet med kurset er at tage udgangspunkt i de forskellige situationer, som du kan komme ud for i dit daglige arbejde. Derfor vil vi arbejde med kendskabet til de faktorer, der naturligt indgår i samværet og kontakten med andre mennesker. Du får udvidet din viden om konflikthåndtering og kommunikation og du vil få præsenteret og tilegne dig nogle værktøjer, som du kan anvende til at mindske eller undgå de situationer, der ved en forkert eller uhensigtsmæssig optræden kan optrappe en konfliktsituation. 

Arbejdsformer 

Kurset tager udgangspunkt i din egen hverdag og oplevelser og er bygget op omkring erfaringsudveksling, små opgaver, øvelser, oplæg, diskussioner, gruppearbejde og refleksion.

Indhold 

  • Din egen oplevelse af konflikt. 
  • Hvilke ressourcer har du til konflikthåndtering og hvad er svært?
  • Det hele menneske og resultater af adfærd og kommunikation. 
  • Selvopfyldende profetier – det går oftest, som vi tænker. 
  • Livspositioner – et værktøj til afkodning af adfærd.
  • Transaktionsanalyse – hvorfor er vi mennesker blevet, som vi er? Og hvorfor kommunikerer vi, som vi gør?
  • Træning og øvelser i forskellige værktøjer. 
  • Psykologiske spil – hvorfor spilles de, og hvordan stoppes de?
  • Konflikthåndtering – hvilke muligheder er der i situationerne? 

Om konflikter

Grundlæggende er konflikter uundgåelige og vel nærmest en fast og almindelig del af menneskers arbejdsliv, især hvis man har direkte kundekontakt. Det er svært at forestille sig, at dem, vi møder i vores arbejdsliv, har nøjagtig samme opfattelse af krav, forventninger og behov som en selv. Der kan let opstå uoverensstemmelser mellem disse forskellige opfattelser, som kan føre til konflikter.

Kursuspris
AMU:
DKK 378,00
Uden for målgruppe:
DKK 1.959,65
Info om fag

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser.

Beskrivelse: Deltageren kan skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og mellem konfliktfremmende og -dæmpende adfærd og kan anvende dette gennem sin personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser.
Endvidere kan deltageren anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, som fx kunder, patienter, beboere m.v. Der ud over kan deltageren udvise forståelse for krisereaktioner.
Endelig kan deltageren anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres liv- og arbejds-situationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.

Fagnummer: 44853 Kommunikation og konflikthåndtering - service Varighed 3 dage AMU-pris: DKK 378,00 Uden for målgruppe: DKK 1.974,20
Kursusagent
Er der ingen ledige pladser? Indtast din e-mail og få direkte besked, når der oprettes nye hold på dette kursus!
Vis privatlivspolitik